Hoe voeg ik spaties toe in Excel?
Stel, ik heb een adressenbestand met ongeveer 1000 namen, en de postcode s zijn allemaal zo: ''1234AB''. Stel ik wil deze hele rij met verschillende postcodes veranderen in ''1234 AB'' (dus met een spatie ertussen). Hoe kan ik dit dan het beste doen?
2 antwoorden
-
- +
- 0
- -
1. U opent Excel
2. Selecteer de cel
3. Druk op uw rechte muis knop
4. Selecteer eigenschappen
5. Kies categorie tijd
6. Voer in cel 1:15
7. Voer in cel 2:45
8. Ga naar de som waar die in moet zijn en druk op enter - Dit kun je doen met een formule:
Stel, je lijst postcodes begint in cel C4. Formule wordt dan als volgt:
=left(C4;4)&" "&right(C4;2)
Deze formule leest eerst van links naar rechts de eerste 4 tekens, plakt er dan een spatie achter, leest de laatste twee tekens en plakt deze er achter.
je zal per cel het antwoord in een nieuwe cel moeten zetten
je zal dus een nieuwe rij moeten maken (gebruiken) waar je de gelijke weer inzet
(staat dus in c4 kan je het antwoord in c5 zetten (als die niet bezet is)
de volgende postcode zal vermoedelijk staan in d4 hiervan zet je het antwoord in d5 enz
(copy – past of quick copy gaat het ook mee).
Beantwoord deze vraag
Gerelateerde vragen
- Wel Internet verbinding maar router niet toegankelijk?
- Hoe kan ik de usb-tethering aanzetten als die grijs blijft om toch de tablet met het toetsenbord te verbinden?
- wachtwoord van uotlook.com?
- Mp3deluxe 19 andere mogelijkheid?
- Is een gxt 1650 goed?
- Eiso beeldscherm toevoegen?
- overzetten whatsapp scats Android naar bestaande Iphone?
- blue tooth verdwenen?