Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Internet & hosting

Sitecom N600 wireless gigabit router werkt niet goed?

Sinds enige tijd kan ik alleen nog het 2.4 GHZ kanaal vinden. Het 5.0 GHZ kan ik nergens meer zien. De laatste weken valt internet steeds vaker weg. Meestal werkt internet weer als ik 10 seconden de adapter van de router er uit trek. Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren wat te doen dank Jos

3 antwoorden
    • +
    • 0
    • -
    Andere adapter proberen? De firmware upgraden?
    • +
    • 0
    • -
    Of soms is het kanaal dat je gebruikt, toevallig het zelfde kanaal dat je naaste buurman ook gebruikt. Dat kan dan dergelijke situaties veroorzaken.
    Door in de router het kanaal te wijzigen kunnen deze storingen in veel gevallen wel verholpen worden. Er zijn 13 draadloze kanalen beschikbaar. Ieder draadloos kanaal werkt op een andere frequentie en kan daardoor een beter of slechter signaal opleveren (afhankelijk van de hoeveelheid storing op de betreffende frequentie).

    Ik raad je aan alle draadloze kanalen uit te proberen totdat je het kanaal met de beste signaalsterkte kan vinden. waar je geen last hebt van storing.

    Je hoeft de instelling alleen in de router te wijzigen; je computer neemt dit automatisch over.
    Oja, éénmaal een vrij kanaal gevonden, laat je router dan aan staan, in standdby stand, schakel hem niet uit, Het is nogal druk op het Wifi netwerk, in woonwijken. door je router aan te laten, zend je router een constant signaal uit, en hou je het kanaal bezet, Zoveel stroom gebruikt je router ook weer niet, ongeveer net zoveel als een digitale wekker. ongeveer hooguit 4, 5 watt..of minder…
    • +
    • 0
    • -
    Zoals Oscar al terecht stelde: in de meeste situaties kunnen dit soort problemen verholpen worden door het draadloze kanaal aan te passen (inloggen via http://192.168.0.1, de optie is te vinden onder 2.4/5Ghz WiFi/Wireless Settings bij het tabblad Basic).

    Verder, indien u meerdere draadloze apparaten heeft die gebruik maken van de 5Ghz band en het netwerk wordt bij een specifieke PC niet gevonden dan kan het inderdaad helpen om eens de adapter opnieuw te installeren. Maar voordat u dat doet zou ik eerst eens proberen of het verwijderen van de draadloze profielen van de Sitecom netwerken het probleem verhelpt:

    Windows Vista / 7:
    - Ga via: 'Start' > 'Configuratiescherm' > 'Netwerk en Internet' > 'Netwerkstatus en -taken weergeven'/ 'Netwerkcentrum' naar 'Draadloze netwerken beheren'
    - Verwijder hier de profielen die in de lijst staan. 'remove network'/ 'netwerken verwijderen'

    Windows 8:
    Instructies voor het verwijderen van profielen onder Windows 8 vind u hier: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/manage-wireless-network-profiles

    Mac OS:
    Instructies voor het verwijderen van profielen onder Mac OS vind u hier: http://support.apple.com/kb/PH13797?viewlocale=nl_NL&locale;=en_US

Beantwoord deze vraag