Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Internet & hosting

Regelmatig haperingen in (wifi-)verbinding?

Sinds de overstap van xs4all naar ziggo zijn er regelmatig kortdurende haperingen in het wifi-signaal. Vanwege de ongunstige plaats van het modem in de meterkast gebruik ik twee TP-Link powerline adapters en sinds kort een Ziggo access point. Dat werkte altijd prima bij het 8 mb/s adsl abonnement van xs4all. Altijd op vrijwel dezelfde gemiddelde snelheid als bedraad. Nu dus niet meer. Overschakelen naar een andere adapter werkt natuuurlijk wel, maar het is onhandig. Bedraad werkt het prima, met als kanttekening dat de ziggo speedtest vloeiend gaat, maar via speedtest.net de meting een paar keer als het ware bevriest. Ook nieuw sinds de overgang naar Ziggo. Ik meen op dit forum te hebben gelezen dat er meer abonnees deze haperingen ervaren. Is er inmiddels een oplossing voor?

1 antwoord
    • +
    • 0
    • -
    Zou het bij mijzelf gebeuren dan had ik alle (netwerk-)hardware als eerste een reset gegeven en het netwerk stuk voor stuk opnieuw opgebouwd. Het is even werk maar je kan er alleen beter van worden.

    En wat zegt Ziggo er over? Ik heb ze de afgelopen tijd voor zeer uiteenlopende problemen geregeld aan de lijn gehad (Nee, niet voor mezelf!!) en ik moet zeggen dat mijn persoonlijke ervaring zeer goed is. Ze zijn in vergelijking met de nodige jaren geleden verbazend goed verbeterd! Zelfs de responstijd (op verschillende tijden op de dag) is enorm terug gebracht!
    En nee, ik werk er niet…
    {Natuurlijk hangt het er bij bepaalde problemen wel vanaf of je een noob of een techno aan de lijn krijgt…}

    0900-1884 (Normaal tarief)
    1200 (Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo)
    Kies-volgorde = 1 2 3

Beantwoord deze vraag