Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Internet & hosting

Oke. Mijn internet valt CONTINU uit. help? (2)

Ben ik weer. Ik heb wat research gedaan, en ik weet nu hoe al die shit heet en waar het voor dient. De situatie in ons huis is als volgt: Beneden staan 2 kastjes. Het ene kastje (ARRIS) is verbonden met internet uit de muur, met dit kastje is ook de telefoon verbonden. Vanuit dit kastje loopt er ook een ethernet kabel naar een kastje daarna ( de router denk ik , wat dat andere dan is, geen idee ) van TP-LINK. Vanuit Tp-Link kastje gaan er weer allemaal kabels naar o.a. tv, computer en ook naar een acces point ( ook van TP-link) die boven staat. en naar een powerline die in het stopcontact zit. Dan heb ik in mijn kamer zo'n powerline kastje staan. En we hebben er nog 2 boven. Het probleem is nu: Waarom doen ze het nooit GOED. Zowel die powerline als acces point doen het soms wel soms niet. Ik moet ook altijd als ik bijvoorbeeld op mijn playstation online wil spelen (die is verbonden met powerline), de internet verbinding opnieuw instellen voordat hij (meestal) met internet verbonden kan worden. Zelfde geld voor laptop, die meestal op het Wi-fi netwerk van de acces point zit, soms op die van beneden en soms op die van de kabel. Het is allemaal instabiel en vaak ook erg traag (zelfs met powerline). Ook doet het wifi van de acces point het vaak niet, en als ik dan het de acces point even uit doe en aan doe (stopcontact in uit) dan doet hij het soms weer. Maar lang niet altijd. Ik word er gewoon strontchagrijnig van dat ik altijd problemen heb en vanalles aan uit moet zetten en opnieuw in moet stellen voordat ik gebruik kan maken van het internet. Soms doet hij het overigens wel in een keer. Maar 90% van de gevallen niet. Dat is ook juist het probleem: Het is niet dat ie het nooit doet. Maar soms wel soms niet. soms snel soms langzaam. Ik heb wat research gedaan en misschien is dit handig om te weten: De router TP-Link beneden zit op wifi kanaal 10 en die acces point op 4 en 8. ( Ik had gelezen dat 1-6-11 het beste is omdat er dan geen overlapping is ofzoiets). En de Tp Link router beneden en de acces point Tp Link boven hebben VERSCHILLENDE SSID ( de een heet bv network 1, de ander network 2 ). Ik had gelezen dat dit ook oorzaak kan zijn? iig, Het enige dat ik wil is gewoon een stabiel wifi netwerk waarmee ik boven gebruik kan maken voor laptop mobiel en playstation. En een stabiel powerline (of is deze overbodig?) voro de playstation. Ik ben vergeten om nog wat over mijn mobiel te zeggen: Wifi daarop doet het dus ook heel vaak niet. Er staat dan wel dat hij verbonden is maar als ik dan wil gaan googelen ofzo dan kan dat niet. En whats app berichten etc krijg ik ook niet binnen ( ik ben dus gewoon niet verbonden met internet ) , en daardoor heb ik ook al afgelopen maanden over de 100 euro buitenbundel moeten betalen. Dat is ook een van de redenen dat ik het nu echt gewoon zat ben en er echt iets aan gedaan moet worden. Het is btw 2.4 GHz (?). Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en jullie de tijd nemen om dit te lezen en mij te helpen. Dat zou ik heel erg waarderen. Ohja, en als het inderdaad ligt aan SSID of wifi kanaal: Hoe verander ik dat dan, hoe doe ik de router en de acces point op dezelfde SSID en hoe verander ik wifi kanalen? Ik heb er totaal geen verstand van. Ik zou ook graag wat meer uitleg erover willen hebben. En hoe zit het met dat eerste router kastje waar de telefoon aan zit? Is die nou overbodig of niet. En de powerlines? Worden de powerlines gehinderd door de acces point en andersom ? Ik heb ontzettend veel vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen. Doel is dus om gewoon een vrijblijvende sterke wifi in mijn kamer te hebben zonder gekut en ander gezooi. DANK U !

1 antwoord
    • +
    • 0
    • -
    Powerline via het stopcontact is niet zo geschikt om mee te gamen, daarvoor is de verbinding voor de vereiste snelheid, niet stabiel genoeg, vooral wanneer er ergens in huis een aparaat word ingeschakeld. powerline werkt het beste op zekeringgroepen waar geen al zware gebruikers (zoals koelkasten, diepvriezers en wasmachines) op staan aangesloten, vooral het onverwacht inschakelen van een koekkast of diepvriezer, maakt de powerline verbinding van het éne op het andere moment instabiel, en nog trager.
    .
    Een ander punt is de wifi routers, zorg voor een goede verdeling, aan de voorzieningen die zijn aangelegd heb ik, voor zo ver ik het denk, het te hebben begrepen, dat er nog andere gebruikers zijn, en daar zit nou het punt. Probeer na te gaan wie nou eigenlijk gebruik maakt van welke router,
    Een ander punt is denk ik. De capaciteit van de internetaansluiting, Je kan niet van alles aansluiten op die éne internetaansluiting. Die capaciteit (bandbreedte) is namelijk niet onbeperkt. Ook al lijkt dat misschien wel zo. Maar altijd afhankelijk van het (soort, type) abonnement dat is genomen bij de provider. Het tegelijk online zijn met bijvoorbeeld je playstation en je computer kan de aansluiting niet aan, probeer dan eens alleen te gamen, of alleen online bezig te zijn op je computer. Voor meer capaciteit is een duurder abonnement nodig, bij die Ziggo/ of was het die Telfort reclame zie je wel dat meerdere mensen via wifi online of kabel bezig zijn, maar……………. dat kan alleen bij een (duurder) abonnement dat een dergelijke capaciteit (bandbreedte) heeft, om dat ook te kunnen doen. Zou zeggen probeer anders eens online te gamen, of………….. online te zijn op de pc, maar niet beiden op het zelfde moment. Of overweeg een duurder abonnement met meer snelheid en bandbreedte…..Maar met goedkoop internet abonnement loop je meestal tegen dergelijke capaciteits- beperkingen aan.

Beantwoord deze vraag