Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Internet & hosting

Ik kan wel mail ontvangen maar niet versturen?

ik heb een hetnet email account en mijn internet is van Ziggo dit is tot 1 april goed gegaan vanaf 1 april kan ik niets meer versturen.

4 antwoorden
    • +
    • 0
    • -
    beste, ik heb alles gedaan zoals u het beschreef .. docg mijn uitgaande email werkt helaas niet
  • Wanneer u wel email kunt ontvangen, maar niet kunt verzenden, dan is de kans groot dat uw internetprovider de standaard uitgaande mailpoort 25 blokkeert. Vele internetproviders doen dit om meer controle te hebben over uw mailgedrag, poort 25 kan dan enkel gebruikt worden in combinatie met hun eigen mailservers. Providers waarvan bekend is dat zij poort 25 blokkeren zijn onder meer HetNet, KPN, Tele2, UPC, Ziggo, Telenet en Skynet.
    .
    Indien uw internetprovider poort 25 blokkeert, dan kunt u gebruik maken van onze alternatieve mailpoort 587. Deze poort wordt maar zelden geblokkeerd.
    .
    Het poortnummer van de uitgaande mailserver (SMTP) kunt u instellen bij de geavanceerde functies van het emailaccount in uw mailprogramma.
    .
    Wordt ook poort 587 geblokkeerd door uw internetprovider, dan dient u de uitgaande mailserver van de provider zelf in te stellen. Onderstaand een lijst van de uitgaande mailservers van de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse providers. Indien uw provider er niet bij staat of de instelling niet werkt, gelieve dan contact op te nemen met uw provider voor de correcte waarden. Sommige providers hanteren immers streekgebonden mailservers.
  • Oké,dacht even dat het ging om ziggo mail account
    http://www.it-info.nl/kpn/mail-instellingen-voor-hetnet.html
    .
    in bovenstaande link staan de juiste instellingen, die je moet invoeren, om je email weer te laten werken
    • +
    • 0
    • -
    @oscar-2 helaas ik heb alles gedaan zoals u het beschreef ..

Beantwoord deze vraag