Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Apps & Software

Na het afbreken van een printopdracht krijg ik bij elke nieuwe printopdracht een wit veld en kan niet printen?

1 antwoord
    • +
    • 0
    • -
    Dat komt omdat de afgebroken printopdracht nog steeds in de wachtrij staat, En daar kan hij dagen……bij wijze van spreken tot volgend jaar kerst,…. in blijven staan wachten. tot je de print opdracht weer start,……… maar je wilt de opdracht helemaal annuleren…oké dan.
    .
    Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET STOP SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool gestopt. (In Vista en Windows 7 kan je dat ook gewoon onderaan in het zoekvenster typen als je op de startknop hebt gedrukt).
    Ga via de verkenner naar de map windows\system32\spool\PRINTERS\
    Je zal daar bestanden zien staan die eindigen op .SPL and .SHD. Deze bestanden zijn gemaakt op het tijdstip dat het fout liep. Verwijder deze bestanden.
    Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET START SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool opnieuw gestart.
    Dubbelklik op het printer icoontje rechtsonder (of ga naar Start > Configuratiescherm > Printers > Dubbelklik op de printer in kwestie) en kies Weergave > Vernieuwen. De foute printopdracht zal definitief weg zijn. Mogelijk moet je ook eens uw printer een paar seconden uit zetten en opnieuw aan zetten

Beantwoord deze vraag