Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Apps & Software

Bij verzenden komt mijn bericht in Postvak uit. Wordt niet verzonden. Hoe kan dat?

Ik wil een bericht verzenden,maar gaat naar Postvak uit! Hoe kan dat opgelost worden?

2 antwoorden
    • +
    • 0
    • -
    Je hebt niet vermeld welk mail programma, of app je gebruikt…….maar
    Je mail programma/app bestaat uit een POP instelling voor het ontvangen van mail. bijvoorbeeld POP.Ziggo.nl……..en een SMTP.Ziggo.nl voor het verzenden van mail.
    POP is de zogenaamde inkomende mail server, voor het ontvangen van mailtjes….
    En SMTP is de uitgaande mailserver. Ofwel voor het verzenden van mailtjes….
    Bij die SMTP daar heb je (denk ik) de naam van de uitgaan mail server niet goed ingevuld.
    Dus check bij het mail programma dat je gebruikt of je de SMTP mail server goed hebt ingevuld. Staat die niet goed, dan blijft het mailtje in postvak uit…..zonder dat hij verzonden wordt.
    .
    Ofwel vul de POP mailserver (mail ontvangst) van je provider of gratis maildienst waar je gebruik van maakt, correct in. Anders kan je geen mail ontvangen.
    .
    En vul de SMTP mailserver (mail verzenden) van je provider of gratis maildienst, waar je gebruik van maakt correct in. Anders kan je geen mail verzenden.
    • +
    • 0
    • -
    Dit komt omdat je email account niet correct is ingesteld. Controleer de instellingen. Vooral de uitgaande server en de bijkomende instellingen voor de uitgaande server.

Beantwoord deze vraag