VHS Saver

Met Pinnacle VHS Saver kan iedereen zonder enige kennis van zaken op een snelle en eenvoudige manier vhs-banden overzetten naar dvd.

Pinnacle VHS Saver is een bundeling van het al langer bestaande Pinnacle Instant DVD Recorder met een Dazle DVC100 usb-captureapparaat. De Dazzle DVC100 sluit u met een composiet- (gele tulp) of svhs-kabel en twee audiokabels aan op uw vhs-speler. Nadat de computer het captureapparaat via usb heeft herkend, kunt u de Dazzle DVC100 selecteren in Instant DVD Recorder. U moet nog wel aangeven of u gebruikmaakt van een composiet- of svhs-kabel. Ook kunt u de helderheid, het contrast of de kleurverzadiging van het beeld aanpassen.

U geeft vervolgens aan of u de opgenomen beelden wilt branden naar dvd of naar een dvd-image. Deze kunt u later alsnog branden op een dvd of direct afspelen op een mediacenter. U kunt uw dvd voorzien van een menu. U bepaalt om de hoeveel minuten een nieuw hoofdstuk moet worden gemaakt en u kunt de indeling, teksten en achtergrond van het dvd-menu aanpassen door één van de vele templates te selecteren. Als laatste geeft u de tijdsduur van de opname op en kiest u de gewenste kwaliteit. Nadat u op Start opnemen hebt geklikt, bent u klaar.

De simpelheid van VHS Saver is prijzenswaardig, want het stelt iedereen in staat om snel een vhs-band te digitaliseren. De kwaliteit van de dvd is afhankelijk van de kwaliteit van de vhs-banden. In die zin is het jammer dat VHS Saver niet een aantal simpele opties biedt om de opgenomen vhs-beelden te bewerken of te verbeteren. Zo kunt u bijvoorbeeld geen reclameblokken wegknippen of trillende beelden corrigeren.

• ontzettend eenvoudig
  • geen videobewerkingsmogelijkheden
Als u tegen de kleine minpunten geen bezwaar tegen hebt, is VHS Saver een ideaal pakket voor het redden van uw oude vhs-banden.