Subsonic Music Streamer

Subsonic is een populaire thuisserveroplossing om muziek te streamen. Voor Windows Phone is de keuze aan clients niet erg groot, maar gelukkig heeft de Nederlandse ontwikkelaar Anton van Zuylen voor een oplossing gezorgd.
70
  • gapless playback
  • goede streamoplossing
  • niet goedkoop
  • onoverzichtelijke interface

None

Subsonic is een goede streamoplossing, al had de interface wel meer op Windows Phone toegespitst kunnen worden.

Subsonic Music Streamer laat je onderweg naar muziek van je eigen pc luisteren. De Metro-interface van de app is af en toe wat onlogisch. Zeker bij grote muziekbibliotheken raak je al snel verstrikt in de mappenstructuur. Bovendien zit er nog wel eens wat vertraging in, als de app gegevens van thuis ophaalt. Het streamen werkt verder vrij goed, zowel over wifi als 3G. Omdat je in de Subsonic-server zelf bitrates in kunt stellen, zijn bufferproblemen goed te ondervangen. Ook kun je in de app zelf kiezen hoeveel nummers hij vooruit moet bufferen, zodat je nooit zonder muziek zit.

Groot pluspunt is de gapless playback, zodat verzamel-cd's en muziekmixen zonder pauze tussen de nummers worden afgespeeld. Bij verbindingsproblemen weet je nooit zeker of de app, de verbinding of je thuisserver de schuldige is, maar Subsonic Music Streamer stelt niet teleur. Wel kan de interface een stuk overzichtelijker en bovendien is de app niet goedkoop.

Platform: Windows Phone

Geschreven door: Abram Wagenaar op

Category: Review, Windows Phone