PowerDVD 9 is pas ten volle te benutten met de Ultra-versie. Net als bij versie 8 is het met de Standaard- en Deluxe-versie niet mogelijk om blu-raydisks, avchd- en VC1-bestanden af te spelen.

PowerDVD 9 heeft een meer gestroomlijnd uiterlijk gekregen. De belangrijkste technische vernieuwing is de uitbreiding van de TrueTheater-technologie met TrueTheater HD en TrueTheater Motion. TrueTheater HD zorgt ervoor dat de upscaling van dvd's naar hd-resolutie beter verloopt door compressiefouten te verminderen en het beeld te verscherpen. Met TrueTheater Motion worden er extra frames per seconde gecreëerd om het beeld soepeler te laten verlopen. U kunt de instellingen voor TrueTheater HD en Motion automatisch laten regelen of handmatig doen. Het verschil kunt u bekijken door de splitscreen-optie te activeren. Alhoewel we niet direct overtuigd zijn van de verminderde compressiefouten, zien de kleuren er wel veel frisser uit.

Om niet elke keer naar de pc te hoeven lopen, kunt u de nieuwe Cinema-modus activeren. Hierdoor wordt het mogelijk om PowerDVD met een afstandsbediening te gebruiken en het biedt tevens blu-raysupport voor Windows Media Centers. De Movie Library ondersteunt ook blu-raydisks. De in de bibliotheek opgeslagen films worden nu behalve in tekst ook in FancyView getoond. Alle covers van dvd's en blu-rays worden dan als een waaier weergegeven, maar het is helaas niet mogelijk om een film te starten door op een cover te klikken.

• speelt alle hd-formaten soepel af

• makkelijk in gebruik

• beperkt aantal vernieuwingen

Powerdvd 9 Ultra is een voortreffelijke speler die alles afspeelt en makkelijk is te bedienen. De lichtere versies zijn niet de moeite waard om aan te schaffen, omdat ze afspeelmogelijkheden missen. PowerDVD is een aanrader als u van plan bent veel films via de computer te bekijken op uw hdtv.Downloadversie beschikbaarjaDemoversie beschikbaarjaProcessor (minimaal benodigd)Intel Pentium 4Minimaal vereist intern geheugen (MB)512Besturingssysteem (minimaal benodigd)Windows Vista
Windows XP

8,0

...