OrangeCD Catalog 6

Semi-professionele databases zijn leuk voor de knutselaar, kleine ondernemer of club. Maar ook voor thuis kan een database handig zijn. Maar dan liefst een supersimpele! En dat soort databases zijn er, bijvoorbeeld CATraxx 8 voor het bijhouden van uw muziekcollectie.

Onze eerste indruk van Orange CD Catalog is dat de interface wel érg druk is. Dat is niet zonder reden, want het programma zit vol functionaliteit. Zo kunnen we de database vullen door de cd-rom-drive te laten scannen, de harde schijf laten doorzoeken naar muziek, streepjescodes inscannen, zoeken in FreeDB en Amazon.com of importeren vanuit diverse concurrerende programma's. Daarnaast biedt Orange CD Catalog 6 een eigen mediaspeler, diverse exportmogelijkheden en zeer uitgebreide zoek- en filteropties.

Niet alleen van albums kunt u enorm veel informatie bijhouden, zelfs van individuele liedjes en artiesten kunt u van alles opslaan. Zo kunt u van een artiest of band een afbeelding, de line-up, een biografie, prijzen, notities en links bijhouden. Van een liedje kunt u de tekst, een cijfer, meewerkende artiesten, credits en notities opgeven. Allerlei informatie is zelfs automatisch online bij te houden en te publiceren. Daarnaast zijn er vele statistieken, zoals waar een album is opgenomen, bij welke tournee een song hoort, of het bootleg, fm-, am- of internetradio, tv, soundtrack, zelf opgenomen audio betreft, enzovoorts. Extra pluspuntje is dat het product na dertig dagen volledig bruikbaar blijft, hoewel u officieel € 29,95 moet betalen.

• FreeDB en Amazon koppelingen
  • zeer uitgebreid
  • interface kan overweldigend zijn