Statistieken kunnen je helpen om te achterhalen of je activiteiten op Twitter ook iets opleveren. Maak kennis met acht webdiensten die inzicht bieden in de invloed van jouw Twitter-account.

Met de webapplicatie HootSuite kan je meerdere sociale-netwerkaccounts tegelijk beheren, waaronder Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Foursquare. Je kunt tweets, retweets, reacties, privéberichten, prikbordberichten, zoekacties, enzovoort als aparte streams naast elkaar in kolommen weergeven. Verder kan je in Hootsuite ook berichten maken en deze in een tijdschema plaatsen. Desgewenst kan Hootsuite de berichten ook op meerdere netwerken publiceren.

Hootsuite is minder bekend als analyseprogramma voor sociale netwerken, maar heeft op dit gebied toch indrukwekkende functies te bieden. Hootsuite-gebruikers met een freemium-account kunnen hiervoor helaas alleen de statistieken van de webdienst Ow.ly gebruiken. Toch vertellen zelfs deze gratis statistieken veel over je populariteit op de sociale netwerken. Deze statistieken worden elke twee weken ververst en zijn ook direct in de applicatie van Hootsuite te bekijken. Maar wil je ook gebruikmaken van de mogelijkheid om met Hootsuite de statistieken van Google Analytics bij te houden, of de functionaliteit van Facebooks Insights te gebruiken, dan is een Pro-account van $ 9,99 per maand noodzakelijk.

Sommige analytische rapporten vereisen daarnaast extra betaling met zogenoemde Analytics-points. Iedere gebruiker met een Pro-account krijgt iedere maand 50 punten, maar ze kunnen ook apart worden aangeschaft.

0,0

Ons oordeel

Pluspunten

Minpunten

Conclusie

...
Lees meer
Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten