Groepstest Netflix-alternatieven: WappZapp

De Nederlandse streamingdienst WappZapp is uitsluitend als app beschikbaar voor Android en iOS. Deze aanbieder bundelt content van diverse gratis streamingdiensten, zoals Uitzending gemist en YouTube.

Sinds kort kunnen gebruikers tegen betaling ook een Plus-abonnement afnemen. Voor € 7,99 per maand hebben abonnees onbeperkt toegang tot films, series, concerten en documentaires. Via exact hetzelfde verdienmodel gaat WappZapp rechtstreeks de concurrentie aan met Netflix. WappZapp onderscheidt zich door deals te sluiten met vooral Nederlandse en Europese distribiteurs. Er zijn dan ook veel films en series van eigen bodem te vinden. Daarnaast heeft deze streamingdienst ook een uitgebreid aanbod met internationale titels. Verwacht overigens geen recent materiaal, want de meeste titels zijn al wat ouder. Het aanbod met series is hier trouwens zeer mager, dus kijkers met deze behoefte zijn beter af bij Netflix.

WappZapp probeert voornamelijk kwaliteitsfilms aan te bieden die één of meerdere prijzen in de wacht hebben gesleept. Interessant is dat de  streamingdienst naast 2600 films, series en documentaires ook tientallen concerten aan de catalogus heeft toegevoegd. Binnen de fraaie app is het videomateriaal verdeeld over verschillende categorieën, zoals Prijswinnaars, Nederlandstalig en Tips van de redactie. De makers hebben enkele handige functies binnen de dienst geïntegreerd, bijvoorbeeld een favorietenlijstje of het volgen van series, zodat je snel ziet wanneer er een nieuw aflevering klaar staat. WappZapp Plus is wat betreft het filmaanbod een redelijk alternatief voor Netflix, maar de ondersteuning voor apparaten had wel iets beter gemogen. Het is momenteel nog erg omslachtig om films naar de televisie te streamen. Dat kan alleen via een Apple TV en binnenkort met de Google Chromecast. Geïnteresseerden proberen WappZapp Plus twee weken voor 0,10 eurocent uit. Opzeggen kan vreemd genoeg alleen door een mailtje te sturen.

Volgende pagina: Netflix-alternatief, Popcorn Time