Sommige dingen zijn onbruikbaar als je er maar één van hebt. Van andere zaken is het overbodig om er meer van te hebben, zoals dubbele mp3's, foto's of films. De kans is groot dat op uw pc bepaalde bestanden dubbel staan. Nu zijn er tools die claimen uw bestanden te ontdubbelen. Delete Duplicate Files is zo'n tool.

Met Delete Duplicate Files hebt u uitgebreide mogelijkheden om uw bestanden te hernoemen en sorteren. Dit pakket is meer geschikt om foto's, muziek en andere bestanden te hernoemen en te organiseren, dan om te ontdubbelen. De werkwijze is nogal anders dan bij de andere ontdubbelaars. Via een wizard selecteert u een bronmap en een doelmap, stelt u in hoe de bestanden hernoemd moeten worden en hoe de mappenstructuur opgebouwd wordt. Het pakket gaat daarna direct aan de slag en bouwt deze aangegeven structuur op in een doelmap, daarbij gebruikmakend van de bestanden in de bronmap. Een waarschuwing is hier op zijn plaats: als u als bronmap uw foto- of muziekcollectie opgeeft en bij de opties aangeeft dat de bestanden verplaatst moeten worden en niet gekopieerd, dan gaat het pakket direct aan de slag en doet dat dan ook verder zonder bevestiging. U bent dan uw mappenstructuur en bestandsnamen van uw foto's onherroepelijk kwijt, alles wordt zonder waarschuwing direct hernoemd. Het pakket draait als service en is op de achtergrond continu bezig met monitoren van de bronmap. Nadeel van het pakket vinden we dat het niet eerst een analyse maakt en rapporteert welke dubbele bestanden zijn gevonden, zodat u kunt zien wat het pakket van plan is.

• sorteren en hernoemen van foto's en muziek

• organiseren van uw bestanden op type

• toont niet eerst de wijzigingen

• beperkt bruikbaar als ontdubbelaar

Hoewel Delete Duplicate Files wat aardige organisatie opties heeft, is het als ontdubbelaar maar beperkt bruikbaar.Downloadversie beschikbaarjaDemoversie beschikbaarjaProcessor (minimaal benodigd)Intel Pentium 4Hoeveelheid RAM (minimaal benodigd)256Besturingssysteem (minimaal benodigd)Windows Vista
Windows XP

4,0

...