Corsair Vengeance K60

None
Hoewel Corsair de Vengeance K60 als game-toetsenbord in de markt zet, zien we geen knipperende ledjes of twintig programmeerbare hotkeys. Het bedrijf maakt liever indruk op gamers met features die er toe doen.
100
  • mechanische toetsen werken uitstekend
  • mooi aluminium design

None

Corsair heeft een hoop aandacht besteed aan het toetsenbord. Naast de prima constructie zijn er nuttige gamersfeatures en een heerlijk tikcomfort. Wat ons betreft het beste toetsenbord dat we in tijden hebben getest.

Het ontwerp van het K60-toetsenbord valt direct op. Geen glimmend plastic of felle lichtjes, maar een zwaar aluminium chassis met mechanische toetsen. De strak ontworpen zwarte toetsen vallen niet zoals gewoonlijk in het toetsenbord, maar zweven erboven. Dat heeft niet alleen een aparte typervaring, maar is ook hygiënisch: viezigheid kan zich niet in het toetsenbord ophopen maar veeg je er makkelijk tussenuit.

Naast de normale toetsen vinden we een Windows-locktoets, die de Windows-toets blokkeert zodat je die niet per ongeluk tijdens het gamen indrukt. Ook de bekende media- en volumeknoppen zijn aanwezig, maar daar blijft het bij. Een polssteun wordt ook meegeleverd, alsmede vervangende toetsen voor wsad en 1-6, als je liever een rubberen toplaagje hebt dan het standaard plastic. De polssteun is alleen voor de linkerhand onder het toetsenbord te klemmen, duidelijk gericht op gamers. Tot slot is er aan de achterkant een usb-poort toegevoegd maar dat vinden we geen bijzonder handige plek.

Geschreven door: Abram Wagenaar op

Category: Review, Invoer

Tags: Corsair