Sommige dingen zijn onbruikbaar als je er maar één van hebt. Van andere zaken is het overbodig om er meer van te hebben, zoals dubbele mp3's, foto's of films. De kans is groot dat op uw pc bepaalde bestanden dubbel staan. Nu zijn er tools die claimen uw bestanden te ontdubbelen. Clone Remover 3.8 is zo'n tool.

Clone Remover heeft een eenvoudige gebruikersinterface die helaas vol spelfouten staat. Clone Remover van het Russische Moleskinsoft heeft een taakgerichte gebruikersinterface. Een handige wizard in de vorm van een grappige glimlachende mol helpt u met het instellen van de software. U kunt kiezen voor het ontdubbelen van mp3-bestanden, waarbij het pakket de tags in de muziekbestanden vergelijkt. Daarnaast kunt u foto's ontdubbelen, waarbij het pakket zelfs foto's kan vinden die van formaat gewijzigd zijn, of sterk op elkaar lijken. Dit is wel een langdurige operatie. Daarnaast kan Clone Remover een byte-voor-byte vergelijking maken tussen de bestanden. Snel vergelijken aan de hand van een checksum of hash is niet mogelijk. Het kiezen van de te onderzoeken mappen is eenvoudig: u vinkt gewoon aan waar het pakket moet kijken. Bovendien is er een filterset om de bestanden te filteren op bijvoorbeeld naam, datum, bestandsgrootte en bestandstype. Het pakket kan ook bestanden met een bestandslengte van 0 opsporen en verwijderen. De Nederlandstalige versie staat vol spelfouten, maar we begrijpen wel wat er bedoeld wordt.

• eenvoudig in gebruik

• traag

• vol spelfouten

Clone Remover 3.8 is een goede ontdubbelaar die ook Byte voor Byte kan ontdubbelen. Het is alleen wel jammer dat het programma wat aan de trage kant is, en dat het vol spelfouten staat.Downloadversie beschikbaarjaDemoversie beschikbaarjaProcessor (minimaal benodigd)Intel Pentium 3Hoeveelheid RAM (minimaal benodigd)256Besturingssysteem (minimaal benodigd)Windows Vista
Windows XP
Windows 2000

6,0