Active Webcam Deluxe 9.4

'Dief betrapt door webcam'. Dat nieuws haalde onlangs alle kranten. Met een webcam aan de pc kunt u doorlopend video-opnamen maken – ideaal om uw huis of kantoor te beveiligen. We kijken naar Active Webcam van PySoftware, surveillance-software voor uw web- en ip-cam.

Active Webcam valt op in positieve zin door een gebruikersinterface waar veel aandacht aan is besteed. De gebruikersinterface kan naar keuze ingesteld worden op Nederlands of Engels. Het programma zoekt zelf naar aangesloten camera's en kan met een enorm aantal netwerkcamera's (zo'n 50 merken) overweg. Vanzelfsprekend zijn beweegbare camera's - de zogenaamde pan, tilt en zoom-camera’s (PTZ) - te bedienen vanuit het programma.
Bijzonder is dat er video gestreamed kan worden naar de webserver van producent PySoftware. Dat is ideaal in een bedrijfsomgeving waar firewalls streaming video normaliter tegenhouden. Daarnaast kan het programma ook publiceren naar een ingebouwde webserver of een ftp-server. Ook handig is dat het programma kan dienen als videobron voor een Active Webcam-installatie op een andere pc. De mogelijkheden voor bewegingsdetectie en –signalering zijn zeer uitgebreid en iedere denkbare methode wordt ondersteund. Daarbij kun je met maskers gebieden maskeren of juist aanwezig als gebieden waar bewegingsdetectie moet plaatsvinden. Verder is het erg plezierig dat er tekst en beeld in het camerabeeld gezet kan worden zoals bijvoorbeeld een bedrijfslogo en de tijd en datum.

Pluspunten Minpunten Conclusie
  • fraaie interface die Nederlandstalig is
  • veel en uitgebreide functies
  • prijzig
Active Webcam Deluxe is momenteel het beste surveillance-software pakket voor uw webcam en ip-camera. U moet er wel voor betalen, maar als we kijken naar de mogelijkheden en de interface van het pakket, dan is Active Webcam zijn geld zeker waard.

Category: Review, Security

Tags: surveillance, Software