Yindo

Er is inmiddels een scala aan apparaten te koop waarmee we kranten, tijdschriften en boeken digitaal kunnen lezen. Maar ook applicaties voor de computer, smartphone of tablet bieden uitkomst om e-books te kopen en te lezen. Welke applicatie is de beste?

Met de Nederlandse dienst Yindo kan je digitale boeken en tijdschriften lezen, lenen (!) en kopen. Yindo-boeken zijn pdf-bestanden waardoor de boeken worden weergegeven met volledig behoud van kleur, afbeeldingen, tabellen en lettertypen. Je kunt de boeken van Yindo zowel in een webbrowser op de computer lezen als op een tablet. Een boek wordt niet gedownload of op de computer bewaard, maar in plaats daarvan worden de pagina's gestreamd. Momenteel bestaat het merendeel van de boeken op Yindo uit ict- en fotografieboeken, maar je vindt er eveneens literatuur van bekende auteurs. Om boeken te lenen of te kopen kan je Yindo-leestegoed aanschaffen. Hoe hoger het leestegoed dat je koopt, des te meer korting. Bij aanmelding van het Yindo-account krijg je automatisch € 5 leestegoed cadeau.

De e-reader van Yindo bevat basisfuncties als bladeren, bladwijzers bewaren en notities toevoegen. Yindo bewaart gemaakte bladwijzers en aantekeningen en onthoudt van elk gelezen boek waar de gebruiker is gebleven. Om te voorkomen dat Yindo-boeken illegaal worden verspreid, is het helaas niet mogelijk tekst te kopiëren. Hierdoor kun je ook geen tekst markeren en bewaren. Er is een Windows 8-app voor tablets beschikbaar en er wordt gewerkt aan een iOS-applicatie.

Category: Review, Software

Tags: yindo