Er is inmiddels een scala aan apparaten te koop waarmee we kranten, tijdschriften en boeken digitaal kunnen lezen. Maar ook applicaties voor de computer, smartphone of tablet bieden uitkomst om e-books te kopen en te lezen. Welke applicatie is de beste?

In eerste instantie lijkt Readmill beperkte mogelijkheden te hebben: het gebruikt maar één lettertype, we kunnen de grootte hiervan maar in vier stappen veranderen, we kunnen een e-book in landschapsmodus niet in meerdere kolommen weergeven, we kunnen de marges niet veranderen, het heeft geen sepia-modus, gebruikt geen thema’s, enzovoort. Bij nader inzien blijkt deze eenvoud juist de kracht van de app, want in de praktijk blijken e-books prima leesbaar met Readmill. Als we eens kijken naar de functies die de app wél bevat, komen we niet bedrogen uit. Readmill heeft een eigen sociaal netwerk met erg veel mogelijkheden. Van elk boek wordt bijgehouden hoe ver je bent, hoe lang je het boek leest en meer. Met Explore ontdek je nieuwe mensen en interessante boeken.

Om optimaal gebruik te maken van deze eigenschappen van Readmill kan je een account maken of inloggen met je Facebook-account. Je krijgt dan een eigen profielpagina met toegang tot de feeds van anderen, een overzicht van je bibliotheek en de boeken die je leest met Readmill. Verder zie je een overzicht met de boeken die je op apparaten met Readmill hebt geplaatst en welke je in de cloud bewaart. Je kunt het e-book ook downloaden via de webbrowser. Uploaden kan eveneens via de eigen profielpagina. desgewenst met meerdere e-books tegelijk. De app is beschikbaar voor iOS en Android en is gratis.

6,0

eenvoudig in gebruik

e-books uploaden via website