Bookish

Er is inmiddels een scala aan apparaten te koop waarmee we kranten, tijdschriften en boeken digitaal kunnen lezen. Maar ook applicaties voor de computer, smartphone of tablet bieden uitkomst om e-books te kopen en te lezen. Welke applicatie is de beste?

Booki.sh is een zeer handige webdienst waarmee je altijd en overal e-books kunt lezen. Het enige dat je nodig hebt is een webbrowser. Booki.sh biedt bovendien de mogelijkheid om e-books offline in de browser te lezen. Voorheen bood de website e-books te koop aan, maar deze optie is enige tijd geleden verwijderd. Maar als we ons aanmelden voor een account voor de deze webdienst kunnen we zelf epub-bestanden uploaden, zolang deze maar drm-vrij zijn.

De webapplicatie van Booki.sh is eenvoudig van opzet, maar biedt wel enkele opties om de opmaak van de tekst naar tevredenheid in te stellen. Een inhoudsopgave, een zoekoptie en bladwijzers behoren eveneens tot de mogelijkheden. De bibliotheek toont onze e-books op Booki.sh en er is informatie te zien over je status per boek: wanneer je met het boek bent begonnen, hoe ver je met het boek bent, hoeveel pagina’s je hebt omgeslagen, hoeveel bladwijzers het boek bevat en wanneer je voor het laatst in het boek hebt gelezen.

Category: Review, Software

Tags: bookish