Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Twitter

Sociale netwerken zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En er is méér dan Facebook: een foto publiceren op Instagram of zakelijke relaties onderhouden met LinkedIn – er bestaan social-mediasites voor uiteenlopende doelen. Tijd voor een overzicht: waarvoor zijn welke sociale netwerken bedoeld en wat kan je ermee doen?

Op Twitter publiceren leden korte berichtjes van maximaal 140 tekens. Een groot voordeel is dat het hierdoor weinig tijd kost om veel microblogs (tweets) te lezen. Door interessante personen en bedrijven te volgen, zie je leuke tweets vanzelf in het overzicht voorbijkomen. Je volgt niet alleen vrienden, maar ook nieuwsmedia, sporters, artiesten, politici en andere BN’ers. Als je de juiste personen volgt, blijf je gemakkelijk op de hoogte van het laatste nieuws en andere favoriete onderwerpen. Zelf kan je natuurlijk ook ‘twitteren’. Je typt een korte tekst, waarna je optioneel een foto en locatie toevoegt. Handig is dat je op Twitter rechtstreeks iemand aanspreekt via een apenstaartje. Om te zorgen dat je tweets snel worden gevonden, gebruik je hashtags. Dit zijn speciale trefwoorden waarop andere leden kunnen zoeken. Je doet ook een beroep op hashtags om mee te praten over specifieke onderwerpen. Mocht je een interessante tweet tegenkomen, dan kan je het bericht delen met je eigen volgers. Ook kan je op andermans tweets reageren.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Sociale netwerken

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie