Sociale netwerken zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En er is méér dan Facebook: een foto publiceren op Instagram of zakelijke relaties onderhouden met LinkedIn – er bestaan social-mediasites voor uiteenlopende doelen. Tijd voor een overzicht: waarvoor zijn welke sociale netwerken bedoeld en wat kan je ermee doen?

Op Twitter publiceren leden korte berichtjes van maximaal 140 tekens. Een groot voordeel is dat het hierdoor weinig tijd kost om veel microblogs (tweets) te lezen. Door interessante personen en bedrijven te volgen, zie je leuke tweets vanzelf in het overzicht voorbijkomen. Je volgt niet alleen vrienden, maar ook nieuwsmedia, sporters, artiesten, politici en andere BN’ers. Als je de juiste personen volgt, blijf je gemakkelijk op de hoogte van het laatste nieuws en andere favoriete onderwerpen. Zelf kan je natuurlijk ook ‘twitteren’. Je typt een korte tekst, waarna je optioneel een foto en locatie toevoegt. Handig is dat je op Twitter rechtstreeks iemand aanspreekt via een apenstaartje. Om te zorgen dat je tweets snel worden gevonden, gebruik je hashtags. Dit zijn speciale trefwoorden waarop andere leden kunnen zoeken. Je doet ook een beroep op hashtags om mee te praten over specifieke onderwerpen. Mocht je een interessante tweet tegenkomen, dan kan je het bericht delen met je eigen volgers. Ook kan je op andermans tweets reageren.

9,0

Ons oordeel

Pluspunten

altijd korte berichten

groot bereik

Minpunten

lastig om veel volgers te krijgen

Conclusie

...
Lees meer
Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten