Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google+

Sociale netwerken zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En er is méér dan Facebook: een foto publiceren op Instagram of zakelijke relaties onderhouden met LinkedIn – er bestaan social-mediasites voor uiteenlopende doelen. Tijd voor een overzicht: waarvoor zijn welke sociale netwerken bedoeld en wat kan je ermee doen?

Google+ is een relatief nieuw sociaal netwerk. De zoekmachinegigant lanceerde de webdienst in 2011 en probeert het sindsdien ietwat geforceerd bij personen met een Google-account door de strot te duwen. Toch heeft deze strategie nog niet geleid tot het gewenste effect, want er zijn relatief weinig mensen die dit sociale netwerk actief gebruiken. Het is de bedoeling dat leden virtuele kringen maken, zodat het mogelijk is om vriendengroepen te scheiden. Je deelt dus berichten apart met familie, vrienden, kennissen, collega’s en alle contacten. Eventueel voeg je aan het bericht een foto, hyperlink, video of evenement toe. Met de functie Google Hangouts voer je desgewenst chat- en videogesprekken, al dien je hiervoor wel een lokale plugin te installeren. Net als de meeste andere sociale netwerken kan je met Google+ bekende personen en bedrijven volgen. Prettig is dat de profielensite twee weergaven ondersteunt. Wanneer je liever niet alle statusupdates leest in een wirwar van informatieblokken, bekijk je de berichten overzichtelijk onder elkaar.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Review, Sociale netwerken

Tags: Google+, Google Plus

Nieuws headlines

Laatste reactie