abonneren

De drie redenen om over te stappen naar Managed SIP Trunk

Managed SIP Trunk zorgt ervoor dat bedrijven met hun bestaande telecominfrastructuur nog jaren vooruit kunnen. Maar er zijn nog tal van andere voordelen. We praten je even bij.

Veel middelgrote en grote organisaties maken op dit moment voor hun vaste telefonie gebruik van het ISDN-netwerk. Dit is sinds de jaren negentig in operationeel en was bij de introductie een enorme stap vooruit ten opzichte van het analoge netwerk.

In Nederland zal ISDN vanaf september 2019 worden uitgefaseerd en dat heeft tot gevolg dat veel organisaties zullen moeten uitkijken naar een andere oplossing. Gelukkig betekent dit niet dat er afscheid hoeft te worden genomen van de huidige vaste telefooncentrale of van vaste toestellen. In tegendeel: met Managed SIP Trunk blijven deze investeringen gewoon behouden maar neemt het aantal mogelijkheden toe. Dit zijn de drie belangrijkste redenen waarom bedrijven nu al overstappen.

Betrouwbaar netwerk

Met Managed SIP Trunk sluiten organisaties hun telefooncentrales aan op het wereldwijde telefonienetwerk via een zogeheten SIP Trunk over een Managed (beheerde) Access. Hierbij kunnen aan de hand van de beschikbare bandbreedte maximaal 2 spraakkanalen ingesteld worden. Het is – afhankelijk van de situatie – bovendien mogelijk om dit in de toekomst verder uit te breiden. Deze Voice-over-IP-oplossing maakt gebruik van een hoogwaardig en betrouwbaar netwerk waardoor de kwaliteit optimaal is, zelfs beter dan bij ISDN.

Controle over de kosten

Dankzij Managed SIP Trunk wordt er gewoon gebruik gemaakt van de bestaande telefooncentrale en dezelfde vaste toestellen en behoudt iedereen ook gewoon dezelfde extensie. Er hoeft dus niet te worden geïnvesteerd in nieuwe hardware en er wordt ook niet versneld afgeschreven op bestaande apparatuur. En ook hoeven medewerkers niet getraind te worden.

De kosten voor vaste telefonie kunnen vaak ook verder worden verlaagd. Met Managed SIP Trunk kan het aantal gespreklijnen en de bijbehorende maandelijkse kosten in veel gevallen namelijk worden teruggebracht. Bovendien wordt het mogelijk om bijvoorbeeld te kiezen voor onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland of bijvoorbeeld een helder en vast tarief per minuut af te spreken. En ook daarmee worden kostenbesparingen gerealiseerd.

Meer mogelijkheden

Managed SIP Trunk van KPN is niet alleen toekomstbestendig en kostenefficiënt. Het beheer is eenvoudig en gebeurt via een overzichtelijke portaal – het Service Control Center - waar ook helpdesk en facturen zijn terug te vinden. Hier kunnen met behulp van standaard bouwblokken aanpassingen worden doorgevoerd en kunnen nieuwe functies voor bijvoorbeeld klanten en gebruikers beschikbaar worden gemaakt. Dat maakt Managed SIP Trunk erg overzichtelijk, eenvoudig in het gebruik en makkelijk te integreren.

Met Managed SIP Trunk krijgen organisaties ook de beschikking over Managed Access. Hiermee wordt het mogelijk om vanuit iedere vestiging of locatie van de organisatie veilig toegang krijgen tot andere locaties, bedrijfsinformatie en applicaties, bijvoorbeeld via een Secure VPN-verbinding. Ook kunnen hiermee bijvoorbeeld pinterminals in het netwerk worden opgenomen, extra ip-adressen voor andere diensten worden gedefinieerd of een koppeling worden gemaakt met 4G.

Dit artikel is tot stand gekomen met onze Partner-redactie. Deze levert redactionele diensten aan commerciële partners van Reshift. Artikelen die door afdeling geschreven zijn, herkent u aan het lichtblauwe Partner-label. De Partner- redactie opereert gescheiden van de reguliere Reshift-redacties, zodat de redactionele onafhankelijkheid van deze laatste groep gegarandeerd blijft. De redactie is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Geschreven door: - - op

Category: Partner

Tags: telecominfrastructuur, Telefonie, Kpn, Managed SIP Trunk van kpn, Managed SIP Trunk