Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

De kracht van papier in een digitale wereld

Ook in een wereld die steeds meer digitaal wordt, gebruiken succesvolle ondernemers en non-profit organisaties nog steeds offline middelen om hun boodschap duidelijk over te brengen. Goed drukwerk is en blijft een krachtig middel om je merk te versterken. Daarom zijn papier en fysieke winkels nog lang niet weg te denken uit onze huidige maatschappij en marketingdiensten.

  Lees hier wat dit betekent.

Het succes van fysieke winkels
Er wordt tegenwoordig veel geklaagd door eigenaren van fysieke winkels over het tekort aan klanten in hun winkels. Veel mensen bestellen nu eenmaal liever online, daar waar ze het snel en misschien zelfs goedkoper kunnen vinden. Maar hoe is het dan mogelijk dat online winkels die offline gaan, wel succes boeken? Een goed voorbeeld hiervan is internetwinkel Bax, jaarlijks 380.000 online bestellingen, die recentelijk een goedlopende fysieke winkel in het centrum van Antwerpen geopend heeft. Denk ook aan Coolblue, met vijf echte winkels in Nederland. Juist de combinatie van offline en online en de service die in winkels geboden wordt, maakt dat deze bedrijven zo succesvol zijn gebleken.

 

Goed drukwerk werkt
De laatste tijd houden behoorlijk veel bedrijven en organisaties voornamelijk nog contact met hun klanten via een digitale nieuwsbrief of social media als Facebook, LinkedIn of hun website. Alleen online het contact onderhouden is echter niet genoeg! Voor een echte sterke band met relaties moet je juist ook offline inzetten: klanten worden immers dagelijks ondergesneeuwd met snelle digitale nieuwsbrieven of irrelevante reclamemails die ze zo weer vergeten zijn of die ze zelfs snel verwijderen.

 

Succesvolle bedrijven sturen hun relaties daarom vaak een aantrekkelijke uitnodiging via de post voordat een speciale uitverkoop begint. Ook kan een ondernemer in het pakje bij een bestelling een bedankkaartje toevoegen, of een mooi verzorgde brochure of visitekaartje. Zelfs megaconcern Google verleidt haar gebruikers regelmatig door bijvoorbeeld Adwords tegoedkaarten aan te bieden. Zo blijkt, goed drukwerk werkt: hetgeen ze bij een online drukkerij als Flyeralarm maar al te goed begrijpen. 

 

Eén + één = drie

Ook goede doelen werven offline via tv, huis-aan-huis folders of abri’s. Waarom ze dit doen? Ten eerste betalen ze vaak een relatief laag tarief. Maar een veel belangrijkere reden is dat de combinatie van verschillende kanalen (offline en online) de impact van hun boodschap vergroot. Dit zorgt weer voor meer bezoekers via de website, meer resultaat uit nieuwsbrieven en uiteindelijk natuurlijk meer trouwe donateurs. Het kan dus wel gezegd worden dat de combinatie van online en offline een simpele optelsom is: samen zijn ze een stuk effectiever!


 

Geschreven door: partner op

Category: Partnerbijdrage, Overig

Tags: Kracht, online, offline, Papier, Flyeralarm, . flyeralarm

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie