Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Google Drive: Op taakbalk verankeren

Opslag in de cloud is populair, zeker als dat zonder veel omhaal en kosten kan. Er bestaan dan ook verschillende diensten voor. Bijvoorbeeld Google Drive, de “opvolger” van Google Documenten. Met onze tips maak je Google Drive nog prettiger en efficiënter.

Google Drive nestelt zich zeer bescheiden in het systeemvak van Windows. Wil je van hieruit naar je Google Drive-map, dan vergt dat twee muisklikken. Misschien wil je liever een prominentere knop in de Windows taakbalk, zodat je met één klik de map van je Google Drive opent. Klik dan een lege plaats in je bureaublad aan en kies Nieuw, Snelkoppeling. Blader naar de locatie van je Google Drive map en zet daar het commando explorer voor. Dat wordt dus iets als: explorer “C:\Users\je_naam\Google Drive” . Klik op Volgende, geef een geschikte naam aan je snelkoppeling en klik op Voltooien. In principe hoef je nu maar op het nieuwe pictogram te rechtsklikken en Aan de taakbalk vastmaken te kiezen, maar nog fraaier wordt het als je het icoon door een heus Google Drive-exemplaar vervangt. Je vindt er bijvoorbeeld hier eentje (in zip-formaat). Dat vervangen gaat als volgt: rechtsklik op je snelkoppeling en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Snelkoppeling, Ander pictogram en verwijs naar het (gedownloade) ico-bestand. Bevestig met OK.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Tips en Trucs, Online opslag

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie