Google Drive: E-mail & bijlagen opslaan

Opslag in de cloud is populair, zeker als dat zonder veel omhaal en kosten kan. Er bestaan dan ook verschillende diensten voor. Bijvoorbeeld Google Drive, de “opvolger” van Google Documenten. Met onze tips maak je Google Drive nog prettiger en efficiënter.

Gebruik je zowel Chrome als Gmail, dan is het perfect mogelijk je mailberichten en de bijlagen rechtstreeks naar Google Drive op te slaan. We beginnen met de bijlagen. Daarvoor doen we een beroep op de Chrome-plugin Gmail Attachments to Drive. Meteen na de installatie verschijnt bij de bijlagen in je Gmail een extra optie: Save To Drive. Wil je het e-mailbericht zelf (in bewerkbare vorm) in je Google Drive, dan kan dat met de Chrome-plugin Mail2Drive. Nadat je de app toegang tot je Google-account hebt verleend, krijg je een uniek e-mailadres: @mail2gdrive.appspotmail.com. Het is de bedoeling dat je berichten die je in Google Drive wilt opslaan naar dat adres doorstuurt. Elk bericht belandt dan in een aparte map in de root van je Google Drive.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten