Google Drive: Data taggen

Opslag in de cloud is populair, zeker als dat zonder veel omhaal en kosten kan. Er bestaan dan ook verschillende diensten voor. Bijvoorbeeld Google Drive, de “opvolger” van Google Documenten. Met onze tips maak je Google Drive nog prettiger en efficiënter.

Google Documenten bood je een optie aan om documenten en andere bestanden te organiseren in collecties. Zo kon je eenzelfde bestand van verschillende labels of tags voorzien, zodat je dat bestand in twee (of meer) collecties terugvond. Vergelijkbaar dus met berichten in Gmail. Dit kan eveneens in Google Drive. Selecteer een of meer items – een (sub)map of een bestand – dat je wil taggen en klik op het mappictogram bovenaan je lijst met items. Houd de Ctrl-toets ingedrukt en klik de map aan waarin je je selectie ook wilt opslaan. Bevestig met Wijzigingen toepassen. Houd bij het aanklikken dus wel de Ctrl-toets ingedrukt, anders wordt je selectie gewoon verplaatst naar de nieuwe map. Houd er wel rekening mee dat een bestand dat je in de ene map weghaalt, automatisch ook uit de andere wordt verwijderd.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten