Office 365: Zakelijk chatten

Office 365 is de online werkomgeving van Microsoft. Wat opvalt aan deze online versie van Word, Excel, PowerPoint en Outlook is de prettige prijs: je bent al vanaf €5,25 per maand ‘in business’. Ben je benieuwd, dan kun je op de Office 365-site een 30-dagen proefaccount aanvragen. Ondanks de grote potentie van het pakket is niet alles direct even duidelijk, vandaar dat we een vijftiental tips voor je op een rij hebben gezet.

Samen met je Office-365 account krijg je de mogelijkheid om de zakelijke messenger Lync te gebruiken. Het lijkt een beetje op de welbekende Live Messenger, maar dan zonder alle irritant drukke tienertoestanden. Lync is downloadbaar als een los op de pc installeerbaar programma, je vindt het onder Startpagina en het kopje Lync. Volg de link Lync installeren en kies de gewenste versie (32- of 64 bits). Na installeren meld je je aan met het e-mailadres dat je oorspronkelijk hebt gebruikt om je bij Office 365 aan te melden. Vervolgens blijkt dat er nog wat extra onderdelen van Lync binnengehaald moeten worden en dan geht’s los. Na invoeren van je wachtwoord, dat dan weer wel. Vervolgens zijn mede-Office 365-gebruikers die ook Lync hebben geïnstalleerd aan de lijst met contactpersonen toe te voegen. En –alleraadigst – óók contactpersonen met een Live Messenger-account. Tot slot is er voor diverse platformen, waaronder iOS, ook een mobiele versie van Lync beschikbaar.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten