Office 365 is de online werkomgeving van Microsoft. Wat opvalt aan deze online versie van Word, Excel, PowerPoint en Outlook is de prettige prijs: je bent al vanaf €5,25 per maand ‘in business’. Ben je benieuwd, dan kun je op de Office 365-site een 30-dagen proefaccount aanvragen. Ondanks de grote potentie van het pakket is niet alles direct even duidelijk, vandaar dat we een vijftiental tips voor je op een rij hebben gezet.

Welke versie? Er zijn verschillende versies van het Office 365-abonnement met elk hun specifieke extraatjes. Wil je alleen online Office-documenten bewerken en bekijken en héb je al een Officeversie op de pc geïnstalleerd dan zit je goed met het P1-abonnement voor kleine bedrijven voor €5,25 per maand. Echter, de onlineversie van de diverse Office-onderdelen, kan weinig diepgravende bewerkingen uitvoeren. Wil je dat wél kunnen, dan zit je vast aan de duurste versie van €19 per maand, ofwel het E3-abonnement. Daar krijg je namelijk ook de desktopversie van Office 2010 bij, die naadloos aansluit op de online-omgeving. Voor zzp’ers is het dan echter verstandiger om de goedkoopste versie van Office 2010 los aan te schaffen en voor het P1-online-abonnement te gaan. Wil je net wat meer dan de basis, ga dan voor het E1-abonnement met onder meer Active directory, configureerbare spamfilters en 24x7 telefonische ondersteuning.

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten