Excel 2010 (1): De tab Bestand

 

Ontzettend veel mensen werken dagelijks zowel zakelijk als privé met Excel. Dit spreadsheetprogramma wordt al jaren als een standaard beschouwd. Sinds juli 2010 is er de nieuwe versie van Excel, Excel 2010 (‘twenty-ten’, zeggen ze bij Microsoft). Wat zijn de belangrijkste veranderingen sinds Excel 2007? Het lint met de knoppen bovenaan (Ribbon) is verbeterd, evenals rekenfuncties en draaitabellen. Nieuw zijn de Sparklines en het online opslaan. Veelgebruikte knoppen plaatst u nu op de werkbalk Snelle toegang en dat geldt ook voor de knoppen voor uw macro's. Wij helpen u met een aantal tips.

Tip 1: De tab Bestand

In Excel 2007 was de Office-knop linksboven in beeld om op te klikken, maar dat was niet voor iedereen duidelijk. Daarom is dat logo vervangen door de tab Bestand. In dit venster beheert u zaken die het bestand als geheel aangaan, zoals Openen, Sluiten, Opslaan en Recent (voor onlangs geopende documenten); zaken die in Office 2003 en eerder in het menu Bestand stonden.

Via de tab Bestand bereikt u ook de Opties, waarmee u instellingen voor een hele werkmap maakt of voor de werking van het programma. U opent dit venster snel met de toetsen Ctrl+F2, sluiten gaat met Esc.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten