abonneren

Drie tips voor Microsoft Office

Drie handige tips voor Microsoft Office; Sneller starten en Reservekopie voor Excel en Tabs in cellen voor Word.Excel sneller starten

Wanneer u Excel opstart, dan ziet u eerst een welkomscherm en daarna wordt er een leeg werkblad geopend. Hebt u daar geen behoefte aan, dan kunt u dit voorkomen met een schakeloptie. Maak eerst een nieuwe snelkoppeling voor Excel. Rechtsklik op de snelkoppeling waarmee u Excel start en voeg in het veld doel achter de aanhalingstekens /e toe. Nu zal Excel starten zonder welkomscherm en zonder een leeg werkblad aan te maken.Reservekopie Excel
Als u in Excel een werkmap opslaat, dan wordt hij uiteraard overschreven. Mocht er iets fout gaan tijdens het opslaan of maakt u zelf een fout, dan bent u uw data kwijt. Het is handig als u zelf af en toe een reservekopie opslaat, maar Excel kan dat ook voor u doen. Klik op Bestand, Opslaan als. Klik op de knop Extra en kies
Algemene opties. Plaats een vinkje bij Altijd backup maken. De backup is het werkblad voordat u uw wijzigingen opsloeg en u vindt deze backup in dezelfde map als het originele bestand.Tabs in cellen
Als u in Word een tabel invoegt en tekst wilt invoeren met tabs, dan zult u merken dat u met de tabknop geen tabs invoegt, maar naar de volgende cel springt. Wanneer u in een cel de toetscombinatie Ctrl+Tab gebruikt, dan zal Word wel tabs invoegen in de cel.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Tips en Trucs, Office

Tags:

Laatste reactie