Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

9 Handige tips voor Office 2013

Inhoudsopgave

  1. > Inleiding
  2. > Navigeren in Outlook
  3. > Excel vult aan
  4. > Ook video
  5. > Schermopname
  6. > Foto’s
  7. > Live-presentatie
  8. > Pdf bewerken
  9. > Via Office
  10. > SkyDrive
Microsoft lanceerde onlangs Office 2013. Misschien haal je nu je schouders op. Immers, wat moet je met wéér een nieuwe versie van Word, Excel, Outlook? Nou, eigenlijk gezegd heel wat, zo constateren wij na een uitgebreide test. We geven je negen handige tips om dit nieuwe pakket naar je hand te zetten.

Office 2013 is eindelijk het Office-pakket dat Microsoft tien jaar geleden al had moeten maken: een handige bundel gereedschappen die je altijd en overal ter beschikking hebt, op de pc of laptop, tablet en smartphone!

Online, dat is het nieuwe toverwoord van Office. De kennismaking begint al zodra je een van de Office-onderdelen voor de eerste keer start. Een popup-venster vraagt vriendelijk doch dringend om je aan te melden met jouw Windows-account. Dat is niets anders dan je eigen Hotmail- of Live-account. Verplicht is het (nog) niet, handig wel. Op het moment namelijk dat je inlogt met je Windows-account, kun je ook meteen gebruikmaken van de opslagmogelijkheden van SkyDrive (7 of 25 GB opslagruimte). Daarmee hebt je jouw bestanden altijd bij de hand, onafhankelijk van waar je ze wilt inzien. 

Om dit alles écht vlot te laten verlopen, is het overigens aan te raden om op de machine waarop je het meeste werkt, de SkyDrive-app te installeren – Windows 8 en RT hebben SkyDrive al, maar wij raden je niettemin aan om de app los te installeren. De app maakt een aparte map aan op je pc. Als je bestanden in die map opslaat, worden ze automatisch gesynchroniseerd met jouw online SkyDrive-mappen.

SkyDrive2

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Tips en Trucs, Office

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie