Veel klachten na herontwerp Yahoo Mail

© CIDimport

Veel klachten na herontwerp Yahoo Mail

Geplaatst: 15 oktober 2013 - 09:46

Aangepast: 17 november 2022 - 08:33

Redactie ID.nl

Zoekmachinegigant Yahoo heeft het uiterlijk van zijn maildienst Yahoo Mail onder handen genomen en lang niet alle gebruikers zijn het eens met de wijzigingen. Functies die eerst gemeengoed waren zijn verdwenen of op onlogische wijze verplaatst, klagen gebruikers over de hele wereld. 

Vorige week stapte Yahoo volledig over op een vernieuwde interface, die al veel problemen met zich meebracht. De Amerikaanse mailaanbieder ontving veel klachten over bugs in onder meer de maildienst, merkte technologiesite ZDNet op. Op het gebruikersforum van Yahoo laten consumenten weten dat vooral de indeling van de nieuwe Yahoo Mail onlogisch is. Zo is een veel voorkomende klacht dat de ‘verwijder’ knop voor mails gevaarlijk dicht naast de ‘verstuur’ knop staat. Hierdoor kunnen mails per ongeluk worden verstuurd als ze verwijderd dienen te worden of vice versa. 

Verdwenen mails

Sommige Yahoo-gebruikers klagen bovendien over verdwenen mails of krijgen zelfs helemaal geen berichten meer binnen. Daarnaast is de bekende verdeling in tabbladen vervangen door een strakker ogend overzicht. Dit nieuwe ontwerp zorgt echter alleen maar voor meer problemen. Momenteel wordt Yahoo door ongeveer 289 miljoen mensen gebruikt, meldt marktkenner ComScore. De maildienst is daarmee iets kleiner dan Google’s Gmail-dienst (304 miljoen actieve gebruikers).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten