Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Veel klachten na herontwerp Yahoo Mail

Zoekmachinegigant Yahoo heeft het uiterlijk van zijn maildienst Yahoo Mail onder handen genomen en lang niet alle gebruikers zijn het eens met de wijzigingen. Functies die eerst gemeengoed waren zijn verdwenen of op onlogische wijze verplaatst, klagen gebruikers over de hele wereld.

Vorige week stapte Yahoo volledig over op een vernieuwde interface, die al veel problemen met zich meebracht. De Amerikaanse mailaanbieder ontving veel klachten over bugs in onder meer de maildienst, merkte technologiesite ZDNet op. Op het gebruikersforum van Yahoo laten consumenten weten dat vooral de indeling van de nieuwe Yahoo Mail onlogisch is. Zo is een veel voorkomende klacht dat de ‘verwijder’ knop voor mails gevaarlijk dicht naast de ‘verstuur’ knop staat. Hierdoor kunnen mails per ongeluk worden verstuurd als ze verwijderd dienen te worden of vice versa. 

Sommige Yahoo-gebruikers klagen bovendien over verdwenen mails of krijgen zelfs helemaal geen berichten meer binnen. Daarnaast is de bekende verdeling in tabbladen vervangen door een strakker ogend overzicht. Dit nieuwe ontwerp zorgt echter alleen maar voor meer problemen. Momenteel wordt Yahoo door ongeveer 289 miljoen mensen gebruikt, meldt marktkenner ComScore. De maildienst is daarmee iets kleiner dan Google’s Gmail-dienst (304 miljoen actieve gebruikers).

Geschreven door: Kenneth Stamp op

Category: Nieuws, Webmail

Tags: yahoo mail

Nieuws headlines

Laatste reactie