Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Upgrade antivirus-abonnement ‘misleidend’

Volgens de Britse consumentenorganisatie Which bedonderen AVG en Symantec consumenten wanneer die hun huidige abonnement upgraden. De upgradeperiode gaat in ook al loopt het huidige abonnement nog. De consument wordt geregeld bestookt met berichten en pop-ups om hun huidige abonnement te upgraden.
Wanneer ze dat doen op het moment dat hun huidige abonnement nog loopt kan de consument er soms maanden bij in schieten. Symantec geeft aan dat het nieuwe abonnement actief wordt wanneer de klant het installeert en activeert. Symantec stelt tevens dat upgrades ook aanvullende functies en betere bescherming bieden waardoor het handig is meteen over te gaan. Ook AVG hanteert een dergelijk beleid.

Panda en McAfee kiezen voor een ander beleid waarbij het abonnement pas ingaat wanneer het vorige is afgelopen. De Britse consumentenorganisatie Which vindt het normaal, dat consumenten verwachten dat een nieuw abonnement pas ingaat wanneer de bestaande eindigt, en ziet dan ook graag dat de beveiligingsindustrie stopt met deze praktijken, of de consument beter waarschuwt dat het nieuwe abonnement direct ingaat.

[Via Security.nl]

Geschreven door: Martijn Verkuil op

Category: Nieuws, Security

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie