Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Slimme brillen nog lang niet hip

Het duurt nog jaren voor smartglasses sociaal geaccepteerd zijn. Minstens tot 2018 zijn de gadgets vooral interessant voor bedrijven en moet de gemiddelde consument er verder niets van weten.

Dat stelt onderzoeksbureau Juniper Research, dat de huidige markt analyseerde om een toekomstvoorspelling te maken. Die gewenning heeft niet alleen met privacy en veiligheidsgevoelens te maken, maar ook de relatief hoge prijs zorgt ervoor dat smartglasses uiterst langzaam hun weg vinden naar het grote publiek.

Groei

Toch zit er wel groei in de sector, met name wanneer bedrijven als Microsoft, Samsung en Sony met hun eigen slimme brillen op de markt komen. Die zogenaamde kanteling wordt in 2015 of 2016 verwacht.

Voorzichtig wordt de gadget dan telkens meer gemeengoed op de werkvloer, onder meer in de zorgsector. Juniper verwacht niet dat werkgevers massaal Google Glass-brillen gaan uitdelen aan hun werknemers, maar wel dat er een paar brillen worden besteld die vervolgens gedeeld worden.

Android

Het bureau voorspelt daarom dat er tot 2018 wereldwijd minder dan tien miljoen slartglasses worden verscheept. Android blijft daarbij het dominerende besturingssysteem, dat rond die tijd gaat concurreren met Samsungs Tizen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Wearables

Tags: Glass

Nieuws headlines

Laatste reactie