Reclame om je pols met smartwatch-advertenties

Adverteerders kijken om een hele andere reden uit naar de opkomst van smartwatches dan de gemiddelde consument. Marktanalist Juniper Research voorspelt dat er dit jaar anderhalf miljoen dollar wordt uitgegeven aan reclames die afspelen om je pols.

Dat is nu nog relatief weinig, maar de komst van de Apple Watch moet daar verandering in brengen. Waar reclames voor smartwatches eerst nog sporadisch opduiken, worden het er meer zodra meer mensen een slim horloge bezitten. Naar verwachting wordt er rond 2019 dan al krap 69 miljoen dollar door adverteerders aan smartwatch-specifieke campagnes uitgegeven.

Hoe ziet dat er dan uit? Onder meer reclamebureau TapSense heeft daarvoor al concrete plannen liggen. Een smartwatch-advertentie kan het hele scherm vullen, waar je er weer vanaf komt door op het kruisje te drukken. Ook kunnen ze automatisch verschijnen wanneer je op je horloge kijkt, wat men weet door de beweging die je met je arm maakt. Apple Watch-dragers zouden direct het product in de commercial kunnen kopen, dankzij een koppeling met Apple Pay.

Klein scherm, weinig aandacht

Naast dat er erg weinig ruimte op een smartwatch-scherm is, lopen adverteerders nog wel tegen andere problemen aan. Volgens Juniper Research kijken consumenten slechts enkele seconden naar het scherm, waardoor een reclamebureau maar heel kort de tijd heeft om je aandacht te trekken naar zijn product.

Bron: Juniper Research

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Wearables

Tags: ads