OneDrive verwijderen uit Windows 10

Microsofts cloudopslagdienst OneDrive zit diep ingebakken in Windows 10. Dat zie je onder meer aan het icoontje in je taakbalk en in de verkenner. OneDrive laat zich zodoende niet zo gemakkelijk verwijderen, maar het kan wel.

Deze workshop werkt niet in Windows 10 Home, omdat het OS niet beschikt over de Local Group Policy Editor. Je vindt 'm wel in Windows 10 Pro.

Lees hier hoe je OneDrive uit Windows 10 Home sleutelt.

Open eerst Uitvoeren, bijvoorbeeld via Windows toets + R. Typ daar GPEdit.msc en druk op Enter. De Editor voor lokaal groepsbeleid opent, ook wel de Local Group Policy Editor genoemd.

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10-15796507

© CIDimport

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10-15796508

© CIDimport

 

Ga in het menu aan de linkerkant naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > OneDrive.

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10-15796509

© CIDimport

 

Dubbelklik hier op de optie Voorkomen dat Onedrive wordt gebruikt voor bestandsopslag.

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10-15796510

© CIDimport

 

Klik in het volgende venster op Ingeschakeld in plaats van Niet geconfigureerd, en bevestig.

 

OneDrive verwijderen uit Windows 10-15796511

© CIDimport

 

De wijzigingen zie je waarschijnlijk niet direct, maar je merkt vrij snel dat OneDrive je hierna niet meer stoort.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten