Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

OneDrive verwijderen uit Windows 10

Microsofts cloudopslagdienst OneDrive zit diep ingebakken in Windows 10. Dat zie je onder meer aan het icoontje in je taakbalk en in de verkenner. OneDrive laat zich zodoende niet zo gemakkelijk verwijderen, maar het kan wel.

Deze workshop werkt niet in Windows 10 Home, omdat het OS niet beschikt over de Local Group Policy Editor. Je vindt 'm wel in Windows 10 Pro.

Lees hier hoe je OneDrive uit Windows 10 Home sleutelt.

Open eerst Uitvoeren, bijvoorbeeld via Windows toets + R. Typ daar GPEdit.msc en druk op Enter. De Editor voor lokaal groepsbeleid opent, ook wel de Local Group Policy Editor genoemd.

 

 

 

Ga in het menu aan de linkerkant naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > OneDrive.

 

 

Dubbelklik hier op de optie Voorkomen dat Onedrive wordt gebruikt voor bestandsopslag.

 

 

Klik in het volgende venster op Ingeschakeld in plaats van Niet geconfigureerd, en bevestig.

 

 

De wijzigingen zie je waarschijnlijk niet direct, maar je merkt vrij snel dat OneDrive je hierna niet meer stoort.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Windows 10

Tags: Windows, 10

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie