abonneren

MWC12: Samsung eerlijk over tabletverkopen

Samsung heeft zich op de Mobile World Congress verbazingwekkend openhartig geuit over de tegenvallende verkoopcijfers van zijn tablets. Waar de top van Samsung meestal 'mooi weer' speelt over de marktsituatie, schetste 'product strategy executive' Hankil Yoon een heel ander beeld, tijdens een rondetafelgesprek met de media.

Volgens Hankil Yoon doet Samsung het niet al te best in de tabletmarkt. Was Samsung enige tijd lang de nummer twee op de tabletmarkt, sinds de introductie van de Amazon Kindle Fire bevindt Samsung zich op een verre derde positie. De goedkope Kindle Fire is namelijk een waar verkoopkanon, iets dat voor de Samsung Tab-modellen helaas niet gezegd kan worden. Samsung hoopt dat een agressieve uitzet van verschillende tablets (5-inch Note, 7-inch Tab, 7.7-inch Tab, 8.9-inch Tab, 10.1-inch Note, 10.1-inch Tab) marktaandeel terug te winnen. Het bedrijf is daarbij niet bang zijn eigen producten te kannibaliseren; “The best thing to survive in the market is to kill your products. We want to stay competitive in the market.”

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: tablets, mwc2012