Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

MWC12: Samsung eerlijk over tabletverkopen

Samsung heeft zich op de Mobile World Congress verbazingwekkend openhartig geuit over de tegenvallende verkoopcijfers van zijn tablets. Waar de top van Samsung meestal 'mooi weer' speelt over de marktsituatie, schetste 'product strategy executive' Hankil Yoon een heel ander beeld, tijdens een rondetafelgesprek met de media.

Volgens Hankil Yoon doet Samsung het niet al te best in de tabletmarkt. Was Samsung enige tijd lang de nummer twee op de tabletmarkt, sinds de introductie van de Amazon Kindle Fire bevindt Samsung zich op een verre derde positie. De goedkope Kindle Fire is namelijk een waar verkoopkanon, iets dat voor de Samsung Tab-modellen helaas niet gezegd kan worden. Samsung hoopt dat een agressieve uitzet van verschillende tablets (5-inch Note, 7-inch Tab, 7.7-inch Tab, 8.9-inch Tab, 10.1-inch Note, 10.1-inch Tab) marktaandeel terug te winnen. Het bedrijf is daarbij niet bang zijn eigen producten te kannibaliseren; “The best thing to survive in the market is to kill your products. We want to stay competitive in the market.”

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: tablets, mwc2012

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie