abonneren

LinkedIn krijgt compleet nieuw uiterlijk

LinkedIn heeft vandaag een nieuw uiterlijk onthuld dat volgens eigen zeggen het grootste herontwerp is sinds de oprichting. De website sluit nu aan bij het ontwerp dat de mobiele apps al eerder kregen en zou volgens LinkedIn intuïtiever en sneller zijn.

De meest opvallende verandering is dat LinkedIn de interface op de schop heeft genomen. Elementen zijn verplaatst en het geheel ziet er strakker uit. De navigatiebalk bevat nu duidelijke pictogrammen. Daarnaast is de technologie verbeterd en hoeft de pagina niet meer volledig opnieuw te worden geladen als je ergens op klikt. Ook de zoekmogelijkheid is verbeterd en biedt vanuit één zoekveld eenvoudiger toegang tot personen, banden, bedrijven, groepen en scholen.

Socialer

Het nieuwe LinkedIn moet ook socialer zijn. Zo zou de nieuwsfeed dankzij nieuwe algoritmes en een selectie door een redactie beter aansluiten bij je interesses. LinkedIn heeft het daarnaast makkelijker gemaakt om contact te maken en houden. Zo is er net als bij Facebook een realtimechat toegevoegd. Ook geeft de site vaker suggesties om eenvoudiger een connectie te maken. Ben je bijvoorbeeld geïnteresseerd in een baan, dan zal de pagina je iemand in je netwerk laten zien die daar werkt.

Het nieuwe ontwerp is waarschijnlijk nog niet zichtbaar op jouw profiel. LinkedIn rolt het nieuwe ontwerp stapsgewijs uit. De netwerkdienst is vorig jaar overgenomen door Microsoft voor 23 miljard euro en heeft zo’n 467 miljoen gebruikers.

Bron: LinkedIn

Geschreven door: Jeroen Boer op

Category: Nieuws, Sociale netwerken

Tags: Sociale Netwerken, LinkedIn