Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Leveringsprolemen iPhone 5 houden aan

Het ontwerp van de iPhone 5 zorgt voor leveringsproblemen bij fabrikant Foxconn. Klanten moeten ook in Nederland nog altijd lang wachten op hun Apple-gadget.

De Foxconn-fabriek in Taiwan kampt met leveringsproblemen. De iPhone 5 is lastig te assembleren, waardoor dit veel tijd kost. Daarnaast zijn er hardnekkige geruchten dat het extra tijd kost om een iPhone in elkaar te zetten, doordat de onderdelen nogal krasgevoelig zijn. Er zou voorzichtiger en dus langzamer gewerkt moeten worden, zodat iPhones niet al met krassen de fabriek uitrollen.
"Het is niet makkelijk om iPhones te maken. Het lukt ons niet om aan de enorme vraag te voldoen", meldt Foxconn-directeur Terry Gou aan persbureau Reuters.
Foxconn heeft vorige maand laten weten dat de iPhone 5 het lastigste apparaat is om in elkaar te zetten in de gehele geschiedenis van het bedrijf. Dit zou onder andere te maken hebben met het lichte en platte design.
De levertijd voor een iPhone 5 is op het moment drie tot vier weken via Apple zelf. Via providers is de levertijd ook een aantal weken. Er zouden eind 2012 50 miljoen nieuwe iPhones verkocht moeten zijn volgens analisten.

Geschreven door: Chris Broesder op

Category: Nieuws, Smartphones

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie