Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

KPN, Vodafone en T-Mobile minder populair

De drie grote mobiele operators, KPN, Vodafone en T-Mobile, verliezen langzaam terrein aan kleinere prijsvechters, aldus Telecompaper. Grote winnaar is Tele2, dat zijn marktaandeel in mobiele abonnementen bijna wist te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar.

Telecompaper concludeert dit uit de resultaten over het derde kwartaal van 2013. Daarin blijkt duidelijk dat Tele2, Hollandsnieuwe (een Vodafone-dochter) en Simyo (een KPN-dochter) flink aan marktaandeel gewonnen hebben. Bijna driekwart van alle bellers heeft een abonnement en hiervan heeft tweederde van de personen zijn abonnement in combinatie met een toestel gekocht. Sim only is vooral populair bij Telfort (57 procent), Tele2 is de grootste stijger in de lijst qua nieuwe klanten. Wel scoort het bedrijf erg laag als het gaat om klantloyaliteit: klanten bij deze provider kiezen net zo makkelijk voor een andere provider, als die gunster blijkt te zijn.

De complete resultaten zijn hier terug te lezen.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: Vodafone, T-mobile

Nieuws headlines

Laatste reactie