Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

KPN moet beter beveiligen

Om het eigen netwerk te bewaken richt KPN een crisiscentrum op. Na de hack eerder dit jaar bleek dat het bedrijf te weinig aandacht besteedde aan beveiliging.

Telecommaatschappij KPN neemt maatregelen nadat het bedrijf eerder dit jaar werd gehackt. Het nieuwe Cybersecurity Operating Center functioneert als crisiscentrum voor digitale zaken, net als het telecomnetwerk van het bedrijf al 24 uur per dag bewaakt wordt. Daarnaast stelt KPN een Chief Cybersecurity Officer aan die moet zorgen dat de systemen van KPN “optimaal veilig” blijven. De CCO wordt ondersteund door een Cybersecurity Unit die de effectiviteit van KPN’s IT-systemen in de gaten gaat houden.

Hackincidenten moeten “zo veel mogelijk” voorkomen worden. Hoewel het persbericht van KPN de ware toedracht enigszins verhult, geeft de communicatie aan dat de staat van de IT-infrastructuur niet optimaal is. Het tot nu toe ontbreken van een veiligheidscoördinator kan gerust schokkend genoemd worden. In een openhartig interview met Brenno de Winter laat directeur Joost Farwerck weten dat het bedrijf rond de inbraak niet alert genoeg was en servers en routers soms verouderde software draaiden. "Dat is een kwestie van accuratesse. Het is duidelijk dat we daar beter in kunnen zijn."

Bron: KPN

Geschreven door: Abram Wagenaar op

Category: Nieuws, Organisatie

Tags: beveiliging

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie