Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

‘Koopknopppen’ duiken op in Twitter-tijdlijn

Het gaat waarschijnlijk niet heel lang meer duren, of we kunnen winkelen via Twitter. Op het sociale netwerk zijn speciale ‘koop nu’-knoppen gesignaleerd. Het product dat aangeschaft kon worden? Een Nest, voor maar 250 miljoen dollar.

Waarschijnlijk is Twitter de dienst dus nog volop aan het testen en was dit een foutje. De producten die te zien waren in de Tweets waren allemaal afkomstig van winkelplatform Fancy. De website kondigde begin dit jaar al aan dat het Twitter’s nieuwe partner was op het gebied van e-commerce.

Meerdere retailers

De grote vraag is nu natuurlijk hoe Twitter gaat veranderen door het aanbieden van producten. De kans is groot dat winkelplatform Fancy niet de enige retailer is waar Twitter mee in zee gaat, zodat verschillende partijen hun producten via het sociale netwerk aan kunnen bieden.

Alleen op mobiel

De koopnop werkt nog niet overal en is op het moment alleen zichtbaar als je Twitter via een mobiele applicatie opent. Met de koopknop legt Twitter eindelijk een commercieel verdienmodel op tafel. We zijn in ieder geval benieuwd hoelang het gaat duren voordat we allemaal een koopknop in onze tijdlijn hebben staan. 

Lees ook: 

Tweetdeck offline door xss-bug
Google en Twitter slaan handen ineen voor waarschuwingssysteem
5 goede alternatieve sociale netwerken

Geschreven door: Marijn Baar op

Category: Nieuws, Sociale netwerken

Tags: aanschaffen, microblogdienst, commercieel, koopknop, Verdienmodel

Nieuws headlines

Laatste reactie