Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Klachten over webwinkels nemen toe

Voor het eerst is het aantal klachten over webwinkels groter dan over fysieke winkels. Zo blijkt uit een rapportage van Consuwijzer.

Het informatieloket voor consumenten van het Ministerie van Economische zaken, Consuwijzer, rapporteert dat het aantal meldingen over webwinkels (53 %) het aantal meldingen over normale winkels (47%) net overstijgt. De hoeveelheid klachten over fysiek winkels zijn redelijk stabiel. Het aantal klachten over webwinkels zijn in het eerste halfjaar van 2012 met 25% gestegen.

De klachten over webwinkels gaan met name over niet of te laat bezorgde producten, over garantie en ondeugdelijke producten en over rekeningen en betalen. Bij fysieke winkels gaan de klachten vooral over garantie en ondeugdelijke producten en diensten.

Tip voor webwinkelen

Consuwijzer adviseert om bij het online winkelen voor aankoop de naam van de website te googlen en te kijken of er klachten te vinden zijn over de website. Als er op een forum veel klachten voorkomen over een webwinkel is het de vraag of je bij die webshop moet kopen. Met het document Online Shopscan geeft Consuwijzer een richtlijn waarop te letten bij het online winkelen.

 

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Samenleving

Tags: Webwinkels

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie