Kinect firmware-update voor hogere nauwkeurigheid

Via een firmware-update zal de resolutie verdubbeld worden naar 640x480. Ook de kleurdiepte wordt verhoogd. Nadeel is dat er vier keer meer data verstuurd moet worden. De Kinect was al in staat om 640x480 pixels aan te kunnen, maar Microsoft heeft dit in eerste instantie begrensd tot 320x240.

Ontwikkelaars krijgen door de firmware-update de mogelijkheid om gebruik te maken van de hogere resolutie. Door de grotere hoeveelheid data die moet worden verstuurd, moet de Kinect ook sneller data kunnen versturen. Nu doet hij dat nog met 15 MB/s maar een snelheid van 35 MB/s is nodig. Op zich zou de Kinect deze snelheid moeten kunnen halen.

De vraag is wel of het voor sommige spellen loont, wellicht dat de lagere resolutie dan nog steeds een betere optie is. De verkopen van de Kinect gaan als een trein met nu al 4 miljoen verkochte exemplaren. Sommige ontwikkelaars gebruiken de Kinect zelfs voor hele andere toepassingen.

Doordat de firmware is te upgraden kan Microsoft nieuwe mogelijkheden blijven toevoegen, onbekend is of dat bij de aankomende firmware ook het geval zal zijn. De firmware-update staat gepland voor begin 2011.

Via: Fudzilla

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten