Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

iOS-adblocker Crystal laat ook adverenties door

Een van de populairste mobiele adblockers in de App Store gaat 'acceptabele' advertenties toch doorlaten. De maker van de app Crystal is daarvoor de samenwerking aangegaan met Eyeo, het bedrijf achter AdBlock Plus.

Bij Adblock Plus kunnen bedrijven al betalen om hun advertenties toch zichtbaar te maken voor mensen die de adblocker draaien, zodra ze voldoen aan de richtlijnen die Eyeo heeft opgesteld.

Hetzelfde geldt nu voor Crystal. Ontwikkelaar Dean Murphy krijgt daarvoor maandelijk een vast bedrag van Eyeo, bovenop de inkomsten die de appmaker al genereert uit de verkoop van zijn adblocker. 

Deal

Crystal zelf kost nog geen euro, maar is wel zo vaak geïnstalleerd dat Murphy er naar schatting al 75.000 dollar aan heeft verdiend - waar wel nog een deel voor Apple vanaf gaat. Dat schrijft The Wall Street Journal, dat ook de deal tussen Murphy en Eyeo ontdekte.

Vorige week nog werd een andere mobiele adblocker uit de App Store teruggetrokken, Peace. 

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Smartphones

Tags: ios, Adblock, crystal

Nieuws headlines

Laatste reactie