HTC: “Galaxy S IV is meer van hetzelfde”

Vlak voor de presentatie van de Samsung Galaxy S IV stond een marketingteam van HTC de One uit te delen aan de mensen die in de rij stonden voor het evenement. Het marketinghoofd van HTC heeft daarnaast Samsung’s nieuwe toptoestel naar beneden gehaald. HTC voelt zich gedwongen om steeds harder te vechten tegen directe concurrent Samsung.

 

HTC lijkt van zijn ‘quietly brilliant’-slogan af te stappen. Het Taiwanese bedrijf roept steeds harder om aandacht, gezien de matige verkoopcijfers van de laatste tijd. In betere tijden bracht HTC de slogan ‘quietly brilliant’ in de praktijk, want de marketing was op die leest geschoeid.

Uitdelen in de rij

Die tijd lijkt voorbij. Zo liet het bedrijf een marketingteam los op de rij journalisten die gisteren op de presentatie van de Samsung Galaxy S IV in New York stond te wachten. Er werden coupons uitgedeeld die recht gaven op 100 dollar korting op de aanschaf van het vlaggenschip One van HTC en mensen kregen (tijdelijk) een HTC One in hun handen gedrukt om er even mee te kunnen spelen.

De HTC One is de directe Android-concurrent van de gisteren gelanceerde Samsung Galaxy S IV. Hij komt vrijwel gelijktijdig uit (door vertraging van de One) en is ongeveer even duur.

Meer van hetzelfde

Naast de atypische marketing-move van HTC heeft het marketinghoofd van HTC, Ben Ho, ook uitgehaald naar de Samsung Galaxy S IV. Hij noemt de smartphone ‘meer van hetzelfde’.

“Door weer een plastic behuizing te gebruiken en een groter scherm als grootste fysieke verschil te introduceren, verbleekt de Galaxy S IV in vergelijking met de volledig van aluminium gemaakte behuizing van de HTC One”, aldus Ho. Verder benadrukt hij dat de Samsung Galaxy S IV mainstream is en de One zich juist onderscheidt van het pleps.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten